Sunday 19 May 2013

Hati Yang Rapuh


di hati kulakarkan sebuah impian..
yang aku namakan harapan,
apabila kutentukan arah serta tujuan,
rela kuhadapi cabaran.

jalan ke puncak itu beronak dan berliku,
menyukarkan pendakianku,
namun tetap kugagahi hati yang rapuh ini,
demi hasrat yang suci..

aku sangkakan harapan selembut impian,
yang menguliti tidur insan..
kiranya kehidupan, tidak sedemikian..
goyah hatiku oleh kenyataan.

tak harus kuturuti kelemahan diri,
tak daya bertahan diuji..
lalu aku mengumpulkan semula kekuatan,
berlandaskan keimanan.

Ya Allah... aku masih lagi berpegang teguh dengan taliMu meskipun terkadang, aku alpa...
ampunkan dosa-dosaku ya Allah... janganlah Kau membenciku...
ku sedar kini bahawa pabila ku berharap pada manusia, mereka hanya akan mengecewakan,
tetapi bila ku berharap kepadaMu... Kaulah yang Maha Pemurah, Pengasih dan Penyayang,
tak akan mengecewakanku...
aku redha dengan takdirMU.

No comments:

Post a Comment