Monday 20 May 2013

Dengan Nama Allah Yang Maha Pemurah,Lagi Maha Pengasihani..

Ketenangan itu adalah satu perasaan yang indah.Terutama sekali bagi jiwa mereka yang memerlukannya.Kelegaan menghembus nafas yang panjang,setelah sekian lama memikul bebanan masa dan pengalaman.Cinta itu pula satu kesempurnaan yang suci.Ia bagaikan setitis embun yang sabar menunggu kedatangan sinaran mentari,agar dapat ia menghirup kehangatan cahayanya.Menyemarakkan semangat untuk menyerah walaupun itu akan bermaksud kemusnahan untuk dirinya sendiri.

Kehidupan harian telah mengajar kita untuk lali dari merasakan perasaan cinta itu.Kepesatan mana mana kota sekalipun yang sentiasa terkejar kejar menukarkan sifat insan,hanya untuk memenuhi kehendak warga intelek dan tuntutan modennya tamaddun ini.Cinta telah berjaya diolah olahkan dengan tujuan dan maksud tertentu,persis satu permainan nasib untuk si buta,tuli dan bisu.

Hanya dengan ketiadaan cinta itulah kita akan sedar akan keseimbangan yang mana telah ia anyamkan selama ini mengisi ruang kehidupan itu sendiri.Disitulah letaknya bukti kewujudannya.Dengan tiba tiba,ada satu kekosongan yang terbit jauh di lubuk hati.Disitulah duduknya cinta kawan.Disitulah letaknya kasih sayang.Disitu jugalah tempatnya Tuhan meletakkan harapanNya buat kemanusiaan.

Tanpa nafas,manusia akan mati.
Tanpa cinta,manusia akan mengalami kesukaran untuk hidup.

Tiada perkataan yang wujud untuk dapat kita ungkapkan rasa ketiadaan itu dengan lisan.Cinta itu suci kawan.Ia terbit dari senyuman yang Maha Mencipta.Mana mungkin sesuatu sesuci itu dapat dizahirkan dari lidah seorang insan yang fana.

Andai kita belum pernah mengalami perasaan ketiadaan itu,raikanlah dia kawan.Kerana cinta masih ada,yang sentiasa akan beserta dengan harapan dan cinta Ilahi.Malah,walaupun ada yang pernah merasakan ketiadaan itu,cinta yang Satu tak kan pernah putus.Kita masih bernafas kan? Kurniaan Sang Pencipta yang sebenar benarnya adalah kesedaran di atas cinta itu sendiri.

Kau faham kan semua tu kawan?

No comments:

Post a Comment